2020. február 26., szerda

Bevásárlás

Általános tudnivalók

Finnországban általában drágábban juthatunk hozzá a dolgokhoz mint hazánkban, ezalatt főleg az alkoholt értem, de ha az ember ismeri a lehetőségeket, akkor rengeteg Eurót meg tud spórolni.
Az apartmanomtól körülbelül 6 perc sétára található egy kisebb bolt, ahol szinte minden megtalálható, legfőképpen finn termékek, igaz itt egy kicsit drágábban vásárolhatunk, mint egy nagyobb boltban. A városban található két Lidl is, ahol olcsóbbak a termékek, de a választék hasonló a hazai áruházláncéhoz.
A Finnországban gyártott termékek egy bizonyos jellel vannak ellátva, például egy "Valmistettu Suomessa" felirattal, ami annyit jelent: "Készült Finnországban", és persze a finn zászlót láthatjuk mellette.


A finn termékeket megjelölni használatos szimbólumok 
Alkohol

Mint már eddig is tudhattuk, az egyetemista léthez nélkülözhetetlen az alkohol, viszont Finnországban nagyon drága hozzájutni, a kormány alkoholszabályozása miatt, ám ha okosan csináljuk, kijöhetünk sokkal jobban is.
Egy doboz sör átlagosan 3,2 €, ami megközelítőleg 1080 Ft-nak felel meg, ami mondhatni igen sok. A finn sörök, abból is a leghíresebb a Karhu 3,4 €, viszont ami ár-érték arányban a legjobban megéri az az A.LeCoqu nevű észt sör, amiből egy 0,5 literes 1,9 € körül mozog. A legtöbben az üres alumínium dobozokat visszaváltják a Lidlben, ahol 0,15 € kapunk vissza dobozonként, vagyis így közel 600 Ft értékben juthatunk hozzá egy doboz sörhöz, ami még mindig nem hazai ár, de például egy nagyobb összejövetel szervezésénél sokat takaríthatunk meg így.
A vodka még annál is drágább, az itthon is ismert Finlandia literje több mint 30 € körül mozog, ami még a 10000 Ft-ot is meghaladja, de meglepő módon a helyiek szerint egyáltalán nem népszerű ital, aki iszik, mindenki az orosz vodkát issza, mert olcsóbb, és mert népszerűbb. Sokan ismerősöktől, oroszoktól veszik, de én speciel nem vagyok egy nagy vodka ivó, én csak egy litert vettem Észtországban, az ki is tartott másfél hónapig.

Karhu, a finn sör, ízletes, de drága (karhu medvét jelent finnül)

Egy drágább boltban közel 3,5 € a Karhu (1180 Ft)

Óriás sajtcsomag 
A legtöbb boltban januárban is szezonális a dinnye



Ruházat

Nem sok időt töltöttem ruhákkal, de be-be néztem néhány boltba, és a legtöbb helyen az árak nem hogy ugyanazok mint otthon, de még Forintban is fel vannak tüntetve, vagyis egy közös áron mozognak Európa szerte. Természetesen itt is megtalálhatók a márkásabb holmik magasabb áron.


Fodrászat

A hajam sajnos elég gyorsan nő, így másfél havonta muszáj elmennem, viszont amikor meghallottam, hogy egy teljesen általános hajvágás 30 €-tól kezdődik (~10100 Ft), akkor elkezdtem körbekérdezősködni, hogy milyen egyéb lehetőségek vannak, és kiderült, hogy akadnak hallgatók, akik kevesebbért vállalnak hajvágást, én egy vietnami tanulóhoz mentem, aki 10 €-ért vállal hajvágásokat, ami meglehetősen olcsóbb, főleg hogy én beérem egy szimpla hajvágással is.

Egyik kedvenc édességem, igaz spanyol gyártmány

A finnek nagyon szeretik az epres dolgokat, ezért sok epres édességet látni

Rizzsel és valami sajtos töltelékkel töltött finn péksüti


Finn édesség, tészta, benne vaníliakrém és gyümölcs krém, rajta fehér cukorkavicsokkal




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése