2020. február 9., vasárnap

Apartman

Megérkezés

2020 január 6-án, 11 óra körül meg is érkeztem Mikkelibe, ahol az utak teljesen hóval borítottak és jegesek voltak, a tájról nem is beszélve, így kissé csúszkáltam az autóval, mint később kiderült a finnek nagy része szöges gumit használ, mely sokkal jobban tapad. Nekem ilyenem nincs.

Apartmanok közti közös parkoló hóval borítva



Apartman

A városban az egyetemisták nagy része a MOAS nevű apartmanláncban lakik. Egy MOAS ház egy három szintes épületből és a hozzá tartozó mosodából illetve kerékpár tárolóból áll, és ahogy Finnországtól azt megszoktuk, minden második épületben található egy ingyenesen használható szauna is, melyek használatáról rendszerint két MOAS épület osztozik.
A legtöbb MOAS épület a Raviradantie nevű utcában található (itt összesen 7 darab), de megtalálhatók még a város többi részén is elszórva, az ár és az iskolához viszonyított távolság alapján itt érdemes a legjobban lakni, én is itt lakom.
Az én apartmanom a MOAS 6 nevű épületben található a földszinten, szaunázni az 5-ös számú épületbe járunk át. A legtöbb apartman 2 szobás, de vannak 3 szobásak, én egy 3 szobásban lakom, viszont csak ketten osztozunk rajta egy vietnami hallgatóval, aki elég ritkán van itthon, van hogy 4-5 napig nem is látom.
A legjobb ezekben az apartmanokban, hogy az étkező, konyha, fürdő, vécé közös, viszont mindenkinek van saját szobája. Hivatalosan egy nem túl nagy összegért cserébe kapunk konyhai felszerelést (evőeszközök, tányérok, serpenyők stb.), de a legtöbb dolgot hoztam magammal, illetve megtalálhatók a konyhában, melyeket az eddig itt lakó emberek hagytak hátra az utókornak. Sok helyen van mikró is, viszont nálunk az sajnos pont nincs.

MOAS 6
Konyha az apartmanban

A szobám
Elhelyezkedése

Az apartmanok egy kevésbé forgalmas helyen találhatók, közvetlen mellettük egy erdő van, benne tóval. A legközelebbi bolt, a K-Market körülbelül 10 perc sétára van, maga a bolt nem túl nagy, viszont minden szükséges megtalálható, viszont 3-4 kilométerre található egy Lidl is, ahol kedvezőbb árakkal találkozhatunk. Még több információ a boltokról a "Boltok" című bejegyzésemben lesz olvasható.
A városközpont nagyjából 12 perc séta, az iskola viszont 25 perc (18 ha sietek), ami gyalog, vagy biciklivel könnyedén megtehető, ugyanis az egyetlen tömegközlekedés a városban a busz, ami ahogy hallottam másfél óránként jár. (1 hónap alatt összesen 5-6 buszt láttam)

Közeli erdő és tó



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése