2020. február 16., vasárnap

Mikkeli felfedezése

Általános tudnivalók

A város 320 km-re fekszik Helsinki-től, és megközelítőleg 50000 lakossal rendelkezik. Legnagyobb egyetemük a Xamk, ahova én is járok, mely több nagyobb épületből áll, illetve egy fővárosi egyetem az Aalto egyik része is megtalálható itt, ahová a lakótársam jár. Részletes leírást az egyetemről az "Egyetem" nevű blogban találhattok. Turistát nem nagyon látni, aki külföldi, az általában egyetemista, így a városban sem található túl sok nevezetesség, legfőbb jelképük a székesegyház, és a víztorony. A víztorony jelenleg nem üzemel, de a város legmagasabb pontján fekszik, afféle szimbólum.


Székesegyház a főutcával és én

Víztorony

Belváros

A belváros nincs messze a szállástól, nagy élet nincs, viszont rengeteg a biciklis. A város közepén található egy főtér, a neve Church square (Templom tér), de templom nincs rajta, a helyiek szeretik ezt felhozni mint vicc. Ezen a téren piacok vannak nyáron, ilyenkor télen sajnos csak hókupacok. 
A belvárosban megtalálható minden szükséges, a szórakozóhelyektől kezdve a bevásárló központig, és még Burger King is van, de ha olcsóbban szeretnénk vásárolni érdemes kicsit kijjebb menni, ott vannak nagyobb bevásárlóközpontok is.


Church square

Jégkorong

A focit itt nem igazán követik, de a jégkorongot annál inkább, a helyi csapat neve a Jukurit, melynek szurkoló zászlói/matricái/kitűzői megtalálható számos autón, hátizsákon, kabáton, vagy utcán mint zászló. A sportcsarnokukon kívül létezik egy szabadtéri pálya is, ahol az utcáról is lehet nézni kisebb meccseket, viszont a rendes versenyek követése az utcáról nézve sem ingyenes, ugyanis mikor arra sétáltam egyszer és megálltam egy pillanatra nézni a meccset, odajöttek és kérték a jegyemet. 

Szabadtéri jégkorongpálya

Jukurit szurkolói bolt a plázában

Érdekességek

A svédeken kívül a finnek is szívesen melegítik az autójukat az utcán a hideg miatt, elektromosság segítségével. Sajnos nem sok információt találtam róla, de a hálózathoz csatlakoztatva a motort a rendszer fűti az olajat, ha nagyon hideg van, de még +4 fokban is használják. Először én is jelentkeztem egy ilyen helyért, aztán kiderült hogy ez nem olyan egyszerű, kell némi átalakítás és persze speciális kábel, amik nekem nincsenek, így kénytelen voltam lemondani.
Mivel télen reggel 9 után kezd csak világosodni és délután 3-kor már sötétedik, ezért nagyon gyakori a világító ruhát viselő emberek az utcán, ezzel jobban észre lehet őket venni mondjuk egy gyalogátkelőnél, amiből itt Finnországban elég sok van. Ezeket a fényvisszaverő ruhákat szinte minden boltban megtalálhatjuk, és nagyon sok kivitelben. A helyiek ajánlják is a viseletét. 

Elektromos autómelegítő töltés közben

Fényvisszaverő ruházat

Temető

Társasházak a város szélén




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése