2020. január 29., szerda

Indulás, utazás

Bemutatkozás


Kollár Dániel vagyok, végzős gépészmérnök hallgató, Erasmusomat a XAMK Applied sciences nevű egyetemen töltöm, mely a Finnország déli részén található Mikkeli városában fekszik. 
Alapvetően nagyon szeretek utazni, főleg autóval, így magát a kiutazást is azzal vállaltam be.

Megtett út Pécs és MIkkeli között

Már majdnem tele a csomagtartó


Utazás


2020 január 2-án megtörtént az utolsó csomagok bepakolása az autóba, egy utolsó búcsú a családtagoktól, és már indultam is neki a közel 2400 km-es útnak, melyet végül 5 nap alatt sikerült megtennem. Akkor még nem is tudatosult bennem igazán, hogy nem a szupermarketbe megyek, hanem Finnországba, ráadásul 4 hónapra. Szerencsére korábban, 2017-ben már megtettem az út nagy részét, igaz akkor csak Pécs-Helsinki távot, így nem volt számomra teljesen ismeretlen az útvonal.

Utazásom során tapasztaltam azért némi új dolgot, például hogy Lengyelországban nagyon gyakori az útépítés, és akár 150 km-en keresztül is tarthat, vagy hogy Litvániában a legolcsóbb a benzin arrafelé, illetve az észtek meglehetősen sietősen közlekednek, ugyanis hiába mentem 110 környékén a 90-es táblánál, egy busz még ennek ellenére megelőzött.

Szállások útközben:
1. Katovice (Lengyelország)
2. Białistok (Lengyelország)
3. Iecava (Lettország)
4. Tallinn (Észtország)
Szlovákiában már leesett a hó

Lengyel autópálya Varsó környékén

Ebéd egy litván benzinkúton

Litvánia látkép


Lettország látkép

Észtország látkép
Magát az utat 4, de akár még 3 nap alatt is meg lehetett volna tenni, mint ahogy legutóbb tettem, csak akkor autóban aludtam a benzinkutakon, most viszont az átlag -1 fokos hidegben ez kivitelezhetetlen lett volna, illetve számoltam az utak csúzsósságával is. Mivel az utak és a forgalom rendben voltak, ezért tudtam egy kis sétát tenni Tallinnban miután megérkeztem a szállásra. Az észt fővárosban már lehetett látni a tél jeleit, a kisebb utcák még jegesek is voltak. Mivel a komp, ami Helsinkibe vitt, reggel 6-kor indult, ezért itt mindenképpen meg kellett szállnom, ám mikor másnap hajnalban felkeltem, rögtön egy 10 centis hótakaró fogadott, melyet még sikerült felavatnom a hókotrók előtt.

Jellegzetes kis utca Tallinnban (Észtország)

Sorbaállás a kompnál, ami Tallinnból visz Helsinkibe 

Komp 

A kompon a legtöbben aludtak, ahol
éppen helyet találtak 
 2020 január 6-án meg is érkeztem a finn fővárosba, Helsinkibe, ahol már jobban láthatóak voltak a tél nyomai, a finn autópályán például keréknyomot követve lehetett haladni. Az út szélén viszonylag sok 80-as táblával találkoztam, amiket jobbnak véltem betartani, hiszen a mindössze 230 km-es Helsinki-Mikkeli szakaszon 2 megcsúszva rommá tört autót és egy sziklafalnak csapódott kamiont láttam, melyek már néhány napja ott hevertek.
Finnország látkép


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése